Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Szkolna strona Szkoły Podstawowej im. Braci Czarlińskich w Lubaniu
Szkoła Podstawowa im. Braci Czarlińskich w Lubaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkolna strona Szkoły Podstawowej im. Braci Czarlińskich w Lubaniu.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-02-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-03
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
1. Niektóre linki mogą być dwuznaczne dla użytkowników i nie są wystarczająco opisane.
2. Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury.
3. Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF.
4. Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.
5. Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.
6. Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-01
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-02-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sławomir Radomski.
- E-mail: szkolalub@interia.pl
- Telefon: 586882034
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Braci Czarlińskich w Lubaniu
- Adres: ul. Braci Czarlińskich 23
- E-mail: szkolalub@interia.pl
- Telefon: 586882034
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wejście do szkoły
Do budynku prowadzą następujące wejścia:
- główne - wejście znajdujące się od ulicy Braci Czarlińskich. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego.
- wejścia przy sali gimnastycznej od stony ulicy oraz strony boiska – podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do środka. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły. Podjazdy dla osób niepełnosprawnych i mozliwość wjechania do szkoły.
- od strony sztni- drzwi dwuskrzydłowe, wejście bez podjazdu, dostępne jest tylko w określonych godzinach dla uczniów i pracowników szkoły .
Dostępność budynku
Skrzydła szkolne są parterowe, bez barier architektonicznych. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze i hala sportowa, pomieszczenia dydatktyczne.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Brak informacji dotykowej/głosowej.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku
Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy obsługi.
Obsługa osób słabosłyszących
Nie istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.
Dostępność parkingu
Szkoła posiada parking wewnętrzny. oraz parking przy szkole na ulicy.
Od strony parkingu z ulicy należy przemieścić się do wejści przy sali gimnazstycznej, gdzie isteniej podjazd dla osób na wózkach.
Dostępność toalety
Toalety znajdują się w każdej części szkoły. Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się przy sali gimnastycznej.