Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Szkolna strona Szkoły Podstawowej im. Braci Czarlińskich w Lubaniu

 

Szkoła Podstawowa im. Braci Czarlińskich w Lubaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkolna strona Szkoły Podstawowej im. Braci Czarlińskich w Lubaniu.

 

 

    • Data publikacji strony internetowej: 2021-02-01

 

    • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-03

 

 

Status pod względem zgodności z ustawą

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

 

 

1. Niektóre linki mogą być dwuznaczne dla użytkowników i nie są wystarczająco opisane.

 

2. Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury.

 

3. Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF.

 

4. Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.

 

5. Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.

 

6. Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

 

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

 

 

    • Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-01

 

    • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-02-01

 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

 

    • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sławomir Radomski.

 

    • E-mail: szkolalub@interia.pl

 

    • Telefon: 586882034

 

Każdy ma prawo:

 

 

    • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

 

    • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

 

    • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

 

Żądanie musi zawierać:

 

 

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

 

    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

 

    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

 

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

 

 

    • Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Braci Czarlińskich w Lubaniu

 

    • Adres: ul. Braci Czarlińskich 23

 

    • E-mail: szkolalub@interia.pl

 

    • Telefon: 586882034

 

 

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

 

Wejście do szkoły

 

Do budynku prowadzą następujące wejścia:

 

 

    1. główne - wejście znajdujące się od ulicy Braci Czarlińskich. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego.

 

    1. wejścia przy sali gimnastycznej od stony ulicy oraz strony boiska – podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do środka. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły. Podjazdy dla osób niepełnosprawnych i mozliwość wjechania do szkoły.

 

    1. od strony sztni-  drzwi dwuskrzydłowe, wejście bez podjazdu, dostępne jest tylko w określonych godzinach dla uczniów i pracowników szkoły . 

 

Dostępność budynku

 

Skrzydła szkolne są parterowe, bez barier architektonicznych. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze i hala sportowa, pomieszczenia dydatktyczne.

 

 

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

 

W szkole nie ma pętli indukcyjnych.

 

 

W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń.  W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Brak informacji dotykowej/głosowej.

 

 

Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku

 

Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy obsługi. 

 

  

Obsługa osób słabosłyszących

 

Nie istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.

 

 

Dostępność parkingu

 

Szkoła posiada parking wewnętrzny. oraz parking przy szkole na ulicy. 

 

Od strony parkingu z ulicy należy przemieścić się do wejści przy sali gimnazstycznej, gdzie isteniej podjazd dla osób na wózkach.

 

 

Dostępność toalety

 

Toalety znajdują się w każdej części szkoły. Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się przy sali gimnastycznej.

 

 

NA GÓRĘ